FAQ

Tutaj znajdziesz listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Akademii oraz podstawowe informacje, które mogą Cię zainteresować.

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na pytanie – napisz do nas na adres sekretariat-snm@pjwstk.edu.pl.

Jak wygląda mój adres email/ login?

Login i adres e-mail jest powiązany z numerem studenta.

Przykład. Numer studenta: 77777, twój login: s77777.
Twój adres e-mail: s77777@pjwstk.edu.pl.

Jak zalogować się do poczty?

Do poczty możesz zalogować się na dwa sposoby:

    Jak składać podania?

    Wejdź na stronę podania.pjwstk.edu.pl i zaloguj się za pomocą swojego adresu e-mail.
    Pamiętaj, że po kilku dniach musisz zatwierdzić decyzję uczelni, aby została ona zaimplementowana!

    Gdzie znajdę mój plan?

    Plan zajęć odnajdziesz na stronie gakko.pjwstk.edu.pl oraz na stronie planzajec.pjwstk.edu.pl. Pamiętaj, że aby zobaczyć swój osobisty plan zajęć, musisz się zalogować.

    Gdzie znajdę program zajęć na najbliższy semestr?

    Pod koniec semestru, program na kolejny semestr pojawi w jednym z modułów Gakko (gakko.pjwstk.edu.pl).
    Zakładka Dziekanat > Program studiów

    Pełny program studiów znajdziesz również na tej stronie w zakładce poświęconej każdemu z kierunków.

    Jak sprawdzić stan opłat na moim koncie?

    Tą informację znajdziesz w jednym z modułów Gakko (gakko.pjwstk.edu.pl).
    Zakładka Dziekanat > Opłaty
    Jeśli potrzebujesz dokładnej informacji o obciążeniach lub faktury skontaktuj się z działem księgowości ksiegowosc@pja.edu.pl.

    Gdzie znaleźć aktualne informacje i komunikaty uczelni?

    Komunikaty są publikowane na głównej stronie Uczelni www.pja.edu.pl/dziekanat/komunikaty 

    Zarządzenia naszego wydziału znajdziesz na tej stronie z zakładce Zarządzenia. Pamiętaj też aby odwiedzać zakładkę News gdzie zobaczysz informację o wydarzeniach, konkursach i naborach.  

    Gdzie znajdę informację o oprogramowaniu?

    Informacje dot. oprogramowania dostępnego dla studentów znajdziesz w jednym z modułów GAKKO ( gakko.pja.edu.pl) oraz na stronie software.pjwstk.edu.pl.

    Logowanie Adobe:
    https://bss.pja.edu.pl/logowanie-do-pakietu-adobe/

    Połączenie poprzez VMware Horizon:
    https://bss.pja.edu.pl/zdalne-laczenie-do-komputerow-za-pomoca-vmware-horizon/

     

    Gdzie znajdę pomoc techniczną? Z kim się skontaktować?

    Często zadawane pytania, kontakty do BSS i wiele przydatnych informacji odnajdziesz na stronie bss.pja.edu.pl.

    Jak sprawdzić historię ocen?

    Tą informację znajdziesz w jednym z modułów Gakko (gakko.pjwstk.edu.pl).
    Zakładka Dziekanat > Historia ocen

    Jak sprawdzić brakujące oceny w tym semestrze?

    Tą informację znajdziesz w jednym z modułów Gakko (gakko.pjwstk.edu.pl).
    Zakładka Dziekanat > OY

    Jakie są zasady przyznawania promocji na kolejny semestr?

    Jeśli brakuje części zaliczeń student zostanie promowany warunkowo, po złożeniu podania w systemie podania.pjwstk.edu.pl. Promocja to proces akceptacji wyników studenta za obecny semestr i wpisanie go na kolejny semestr nauki. Zasady promocji są ogłaszane w zarządzeniu Zarządzenia przed końcem każdego semestru. 

    Jeśli student zaliczył wszystkie przedmioty, promocja zadzieje się automatycznie. Oznacza to, że Dziekan umożliwia studentowi kontynuowanie nauki i jednocześnie zobowiązuje do powtórzenia niezaliczonych kursów (w ramach ITN). Jeśli brakuje części zaliczeń student zostanie promowany warunkowo, po złożeniu podania w systemie podania.pjwstk.edu.pl. Jeśli ilość braków jest zbyt duża, student nie otrzyma promocji i zgodnie z regulaminem zostanie usunięty z listy studentów z ostatnim dniem semestru. Jeśli student chce kontynuować studia, powinien skontaktować się z Sekretariatem swojej ścieżki i złożyć podanie w systemie podań podania.pjatk.edu.pl. W uzasadnionych sytuacjach Dziekan może zgodzić się na kontynuację studiów, powtarzanie semestru lub roku nauki.

    Chcę zmienić kierunek/ ścieżkę/ wydział studiów. Co robić?

    Każdy student ma prawo raz w ciągu studiów zmienić kierunek, ścieżkę lub wydział na którym studiuje. W przypadku chęci zmiany ścieżki, kierunku lub wydziału studiów, student powinien skontaktować się z Sekretariatem ścieżki, na którą chce się przenieść i złożyć podanie w systemie podań podania.pjatk.edu.pl.

    W procesie przeniesienia przygotowywana jest symulacja, na podstawie której Dziekan podejmuje decyzje o możliwości przeniesienia. W przypadku Grafiki przeniesienie z innego Wydziału jest możliwe jedynie po przedstawieniu portfolio i pomyślnym przejściu rozmowy kwalifikacyjnej. Różnice wynikające z programów trzeba zrealizować w ramach ITN w kolejnym roku nauki. 

    Po akceptacji przez studenta warunków przeniesienia, w Dziekanacie głównym przygotowywany jest nowy kontrakt. 

    Co zrobić jeśli otrzymał_m nie zaliczenie lub negatywną ocenę z przedmiotu?

    Wszystkie informacje dot. możliwości poprawy oceny znajdują się w Regulaminie studiów.
    Więcej informacji znajdziesz też tutaj >> ITN.

    Co zrobić jeśli zostanę usunięt_ z listy studentów? Z kim się skontaktować?

    Prześledź pocztę uniwersytecką, tam odnajdziesz wiadomość z dokładną informacją o powodzie skreślenia z listy.
    Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z sekretariatem swojej ścieżki.

    Jak mogę przedłużyć legitymację studencką w obecnej sytuacji pandemicznej?

    Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności.

    Zgodnie z regulacjami legitymacje są ważne co najmniej do 31 pażdziernika 2021 r.

    Zaświadczenia i legitymacje

    Jakie są zasady przyznawania urlopu studenckiego?

     Zgodnie z regulaminem studiów. Student może wziąć urlop roczny lub semestralny. Urlop nie przysługuje na pierwszym roku studiów. Urlop nie przysługuje również studentom po ostatnim semestrze. Urlop dziekański nakłada na studenta obowiązek zaliczenia różnic programowych (jeśli dojdzie do zmiany programowych podczas nieobecności) . 

    Aby otrzymać urlop złóż podanie w systemie www.podania.pja.edu.pl. Podczas urlopu student zachowuje prawa studenckie, nie obowiązuje w tym okresie opłata czesnego.

    Więcej informacji w filmie >> Urlop studencki.

    Jakie są warunki udziału w wymianie międzynarodowej?

    Wszystkie aktualne informacje dot. wymiany międzynarodowej znajdziesz się na głównej stronie Uczelni (pja.edu.pl/wymiana-miedzynarodowa).

    Kto może otrzymać stypendium i na jakich zasadach?

    Wszystkie aktualne informacje dot. stypendiów znajdziesz się na głównej stronie Uczelni (pja.edu.pl/stypendia) oraz w filmie Stypendia

    Czy istnieje możliwość redukcji czesnego?

    Wszystkie aktualne informacje dot. redukcji czesnego znajdziesz na głównej stronie Uczelni (pja.edu.pl/redukcja-czesnego).

    Jak mogę rozliczyć praktyki studenckie?

    Biuro Praktyk Studenckich – dr hab. inż. Krzysztof Szklanny, Prof. PJATK

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich

    praktyki@pjwstk.edu.pl

    Szanowni Studenci,

    Praktyki są rozliczane elektronicznie. Proszę o staranne wypełnienie sprawozdania z praktyk oraz zachowanie właściwej kolejności stron dokumentów jak i dodatkowych załączników.

    1.Proszę o przesyłanie na maila tylko jednego pliku w formacie pdf w wysokiej jakości.

    2.Nazwa pliku musi zawierać imię i nazwisko.

    3.Wysokość jakość skanu można uzyskać przez poprzez użycie aplikacji na telefon np: TurboScan lub innej. Aplikacje wykrywają krawędzie dokumentu i automatycznie go kadrują.

    4. Sprawozdania proszę wysyłać wyłącznie na adres praktyki@pjwstk.edu.pl, a nie na kszklanny@pjwstk.edu.pl

    5. Studentów i studentki z PJATK w Gdańsku proszę o rozliczanie praktyk w Gdańsku.

    6. Po  wypełnieniu sprawozdania odeślę Państwu dokument. Proszę go następnie wysłać na adres mailowy dziekanatu do pani Tetiana Padalka tpadalka@pjwstk.edu.pl dołączając kopię mojego maila.

    7. Studenci broniący pracę dyplomową w lipcu zobowiązani się do rozliczenia praktyk do 30 czerwca 2022 r. Po tym terminie praktyki nie będą rozliczane.

    8. Kolejne rozliczenia praktyk  przed obronami wrześniowymi odbędą się w dniach 5 i 6 IX, sprawozdania wysłane z datą późniejszą nie bedą rozliczane.

    9.  Skierowania na praktyki wakacyjne będę podpisywał do dnia 9.VII.

    Z wyrazami szacunku

    dr hab. inż. Krzysztof Szklanny, Prof. PJATK

     

    Więcej informacji – https://abk.pjwstk.edu.pl/biuro-karier/dla-studenta/praktyki-warszawa

     

    Obsługa studentów odbywa się telefonicznie i mailowo. Wizyta w Sekretariatach  jest możliwa po mailowym umówieniu się,
    z jednodniowym wyprzedzeniem. 

    Prosimy o kontakt za pomocą skrzynek uczelnianych.

     

    KONTAKT
    Polsko-Japońska Akademia
    Technik Komputerowych
    ul. Koszykowa 86; 02-008 Warszawa

    Sekretariat Pani Dziekan Ewy Sataleckiej
    tel: +48 512 163 558

    Marta Ogrodniczuk
    email: mogrodniczuk@pja.edu.pl 

    Konsultacje dziekańskie 
    (po uprzednim kontakcie mailowym)
    wt: 10:00 – 15:00
    sala C11 (tylne wejście do budynku C)

    Studia stacjonarne polskojęzyczne
    tel: +48 22 584 45 48

    Urszula Konarska
    email: ula@pja.edu.pl

    Godziny otwarcia
    pn–pt: 9:00 – 15:00
    sala C122 (budynek C)

    Studia stacjonarne anglojęzyczne
    tel: +48 512 163 558

    Patrycja Bartosińska
    email: sekretariat-snm@pja.edu.pl

    Godziny przyjęć studentów:
    pn, wt, czw 10:00 – 15:00
    sala C10 (tylne wejście do budynku C)

     

    Studia niestacjonarne
    tel: +48 507 150 216

    Krystyna Milewska
    email: krystyna.milewska@pja.edu.pl

    Godziny otwarcia
    sob–ndz: 10:00 – 15:00
    wt: 10:00 – 14:00
    sala C-24 (budynek C)

     

    Architektura
    tel: +48 22 745 06 91

    Grażyna Badziak
    email: grazyna.badziak@pja.edu.pl

    Godziny otwarcia
    pn–pt: 9:00 – 15:00
    sala H (budynek H, ul. Nowogrodzka 68)